الخميس، 29 مارس 2012

Ultras

عاوز تشوف شباب محترم بجد و رائع و منظم و لية انتماء و بيعرف يتكلم ,, رابطة اللتراس مش رابطة عادية بجد رابطة محترمة جدا و عظيمة خاصة انهم مترابطين و متكاتفين مع بعض و تمويل ذاتى بيبدأ بجنية لحد زى ما انت عاوز 
لو فية لتراس فى العالم يتدرس بأحترام هو اللتراس الاهلاوى ... طبعا اتفرج على اى التراس تانى فى العالم .. تلاقية مخدرات و خمور .. تعالى بقى اتفرج على اللتراس العربى ذو احترام و تقدير 
اللتراس دول تلاقيهم فى كل مكان ... فى منطقتك ,الشارع بتاعك ,فى العمارة بتاعتك , فى مدرستك , فى جامعتك , فى نادى , فى الجامع فى الكنيسة او فى حتى بيتك ووسط اهلك .... مش بقولك دول ناس كويسين 
و اية يعنى لما شباب محترم زى اللتراس يعمل اعتصام عشان شاف ان اصحابهم ما أخدوش حقهم ... ؟ اكيد ليهم حق فى كدا .. 
طبعا انت بتسألنى اية عرفك انهم شباب محترمين ؟
تعالى معايا وكنت تشوف الشباب المحترم اللى كل همه يأخد حق صاحبة يومة ماشى ازاى 
1 - بيروح الكلية او المدرسة و لما بيخلص بيرجع على خيمتة 
2 - بيصلوا فروض ربنا 
3 - طلبوا ان البنات ما تباتش معاهم عشان ما حدش يقول ان فية بنات و بتاع ... و الاهم من كدا خافوا لو فية حاجة عليهم يتلخموا فى البنات 
4 - كل اللى طالبينة قصاص عادل ... مش طالبين اكتر من كدا 
5 - عاوزك تشوف الخيم بتاعتهم و المذاكرة اللى فيها 
6 - شكلهم ولاد ناس و باين جدا

يا جماعة بجد انا شفت حاجة غريبة ان كل اللتراس بيغنى فى نفس واحد حتى اللى بعيد عنهم بيغنى و بيهتف زيهم .. و انا من كتر ما كنت وسطيهم فترة طويلة حفظت كام حاجة ليهم و كنت عاوز احفظ الباقى فاقيت ورق مع ناس فقلت ليهم اخد الورق بتاع الهتاف دا منين ؟
قالوا لى المكتبة اللى على الجنب دى بتصور الورق بتاعنا بجنية روح و أستلم نسخة 
و بالفعل رحت انا و صديق ليا ملزمة فيها 5 ورقات بجنية بــ 5 هتافات 

بجد كنت مبسوط جدا .. و يعتبر احسن اعتصام شفته و قررت انى اكون واحد من اللتراس عشان ليهم هدف نبيل ( خاف على ناديك , خاف على فريقك , خاف على بلدك ) هو دا اللتراس المحترم 

ليست هناك تعليقات: